Osoby w spektrum autyzmu należą do grup najbardziej narażonych na dyskryminację, przemoc i wykluczenie. Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym, który dotyczy tysięcy dzieci w całej Polsce. Osoby z autyzmem mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce żyje ich około 400 tysięcy. Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, ma na celu propagowanie wiedzy na temat tego zjawiska.
Tuż przed wielkanocną przerwą świąteczną w Naszej Szkole celebrujemy tradycje świąteczne. W tym roku, z powodu epidemii, nie zasiedliśmy przy wspólnym wielkanocnym śniadaniu, ale za to dzień ten upłynął nam przyjemnie na malowaniu pisanek , poszukiwaniu ukrytych w trawie czekoladowych jajek , wspólnych zabawach. Święta już a kilka dni. Życzymy wszystkim dobrego odpoczynku !
Szkolne Kolo Wolontariatu ” Fajniaki” zakończyło cyklicznie organizowaną akcję charytatywną ” Wielkanocny zajączek”. Kwota zebranych pieniędzy pozwoliła na obdarowanie świątecznymi artykułami spożywczymi pięciu rodzin, które zostały wyłonione w wyniku losowania. Serdecznie dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w akcję.
22 marca 2021 w Naszej Szkole miały miejsce liczne wydarzenia zorganizowane w ramach Dnia Nowych Technologii w Edukacji 2021 . To trzecia taka inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki . My braliśmy w niej udział po raz pierwszy . Celem tej inicjatywy jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole. W Naszej Szkole ,w codziennej pracy z uczniami i wychowankami , chętnie wykorzystujemy nowe technologie. Pozwala to na pełniejsze zaspokajanie potrzeb edukacyjnych dzieci niepełnosprawnych. Stosujemy specjalistyczny sprzęt np. C-EYE PRO ( cyberoko) , sprzęt do terapii metodą EEG Biofeedback, sprzęt do terapii metodą Tomatisa , powiększalnik dla osób niedowidzących , tablice multimedialne , komputery. Korzystając z dobrodziejstw technologii zwiększamy efektywność działań edukacyjnych i rewalidacyjnych, co stanowi istotny element wspomagający trudny i żmudny proces dydaktyczno-wychowawczy.